Jak biegać żeby schudnąć?

Jak biegać żeby schudnąć?

Jak biegać żeby schudnąć?

Podstawą do skutecznego zrzucania zbędnej tkanki tłuszczowej jest zrozumienie procesów zachodzących w naszym organizmie. Aby tracić na wadze potrzebujemy wprowadzić ciało w stan deficytu kalorycznego. Oznacza to, że musimy dostarczać mu mniej kalorii niż wynosi jego zapotrzebowanie. Można robić to na dwa sposoby. Pierwszym jest ograniczenie ilości spożywanego jedzenia. Drugim – zwiększenie aktywności fizycznej. Należy pamiętać, że organizm sięgnie do wykorzystania tkanki tłuszczowej dopiero w momencie wyczerpania innych źródeł energii.

Jakie ćwiczyć aby pokonać tłuszcz?

Przede wszystkim z głową. Nie możemy oczekiwać, że spektakularne rezultaty pojawią się z dnia na dzień. Jeżeli naszym celem jest pozbycie się tkanki tłuszczowej musimy skupić się na ćwiczeniach wydolnościowych. Najbardziej popularnym z nich jest bieganie. Związane jest to z jego ogromną dostępnością. Do biegania nie potrzebujemy karnetów ani specjalistycznego sprzętu. Wystarczy solidna para butów i nasze postanowienie. W przypadku zrzucania wagi musimy zadbać o odpowiednią długość sesji treningowej. Powinna ona wynosić co najmniej 30 minut. Wraz ze wzrostem kondycji śmiało możemy ją przedłużać. Biegać powinniśmy ze średnią intensywnością. Optymalna prędkość wynosi od 8 do 10 kilometrów na godzinę.

Optymalne bieganie.

W celu maksymalizacji efektów powinniśmy wybierać odpowiednią porę na trening. Wielu sportowców uważa, że najlepsze efekty przy utracie wagi uzyskuje się za pośrednictwem ćwiczeń wykonywanych na czczo. Dobrym pomysłem jest trening bezpośrednio po przebudzeniu. Wtedy najłatwiej będzie osiągnąć stan deficytu kalorycznego. Ponadto rozruszamy nasz organizm i zapewnimy dobre samopoczucie na cały dzień. Jeżeli oczekujemy długotrwałych efektów powinniśmy popracować nad systematycznością. Trening powinniśmy wykonywać co najmniej trzy razy w tygodniu. Na pierwsze efekty trzeba będzie poczekać kilkanaście dni. Jednak w tym wypadku cierpliwość się opłaca. Biegając nie tylko zrzucimy zbędne kilogramy ale poprawimy także naszą wydolność i układ odpornościowy. Wydzielane w trakcie treningu endorfiny poprawią nasze samopoczucie psychiczne. Ponadto regularny trening po kilku tygodniach znacznie przyspieszy naszą przemianę materii. Oznacza to, że nie będziemy musieli stosować drakońskich diet. Będziemy osiągać coraz lepsze efekty przy tym samym poziomie wysiłku. Po pewnym czasie przebiegnięcie określonego dystansu będzie nam przychodzić coraz łatwiej a trening zamiast obowiązkiem stanie się przyjemnością. Bieganie pozwoli nam zachować zdrowie i odpowiednią sylwetkę na długie lata.

leave a comment

Create Account



Log In Your Account