Dietetyk a pozycjonowanie strony

Dietetyk a pozycjonowanie strony

Dietetyk a pozycjonowanie strony

Strony internetowe dietetyków są obecnie jednym z podstawowych elementów całościowej strategii marketingowej w tej branży. Nie wystarczy jednak założyć witryny – trzeba jeszcze zadbać o to, aby informacja o jej istnieniu trafiła do naszych potencjalnych klientów. W związku z tym często stosuje się pozycjonowanie stron. Może to być bardzo skuteczne narzędzie, o ile użyjemy go w umiejętny sposób. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie zorganizować działań optymalizacyjnych, warto zwrócić się po pomoc do wyspecjalizowanych podmiotów zewnętrznych. Należy jednak pamiętać o tym, że SEO wymaga nieraz długiego oczekiwania na efekty i maksymalnego zaangażowania. O czym powinien pamiętać dietetyk, planując tego rodzaju działania?

Strategie pozycjonowania dla dietetyka

Przede wszystkim myślenie dietetyka o pozycjonowaniu powinno być maksymalnie szerokie. Działania podejmowane w tym zakresie mogą mieć bowiem wpływ nie tylko na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, ale również na wizerunek firmy. Dobrym rozwiązaniem może być chociażby:

  • prowadzenie bloga
  • uruchomienie kanałów w mediach społecznościowych
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych

Należy pamiętać o tym, aby nasze nastawienie ukierunkowane było na wysoką jakość treści. Sposób postrzegania nas przez potencjalnych zainteresowanych może zależeć niejednokrotnie od szczegółów, dlatego trzeba wykazać się dbałością w tym zakresie. Niewątpliwie dietetyk powinien w nienachalny sposób zaprezentować swój profesjonalizm i wiedzę na wszelkie możliwe sposoby. Dobrze również zastosować model działań kombinowanych, czyli nie skupiać się na pozycjonowaniu jedynie w jednym aspekcie, ale myśleć wielokierunkowo. Wymaga to wiele zaangażowania i pracy, ale może okazać się skuteczne.

Czy blog dietetyka, to dobry pomysł?

Oczywiście! Dietetyk może uruchomić zarówno bloga w obrębie swojej strony w postaci specjalnie przeznaczonej do tego zakładki, jak i utworzyć stronę niezależną. Wówczas należy jednak pamiętać o linkowaniu do naszej podstawowej witryny. Umieszczając treści na blogu powinniśmy pamiętać, aby były one profesjonalne i przydatne. Jeżeli użytkownik Internetu trafi na pomocną treść właśnie u nas, istnieje szansa, że nas sobie zapamięta i utrwali sobie pozytywny obraz na temat naszej działalności. Taka ocena przez odbiorcę tekstów jest bardzo wartościowa. Podczas prowadzenia bloga musimy pamiętać o optymalizacji, czyli wplataniu słów kluczowych do naszych artykułów. Trzeba robić to umiejętnie, zwracając uwagę na to, aby wybrać maksymalnie szeroką paletę fraz powiązanych z naszymi usługami i zachować umiar oraz naturalność publikowanych treści. Dietetyk powinien w swoich słowach kluczowych zamieszczać zarówno sformułowania ogólne, jak i bardziej sprecyzowane – podając chociażby lokalizację, w której świadczy porady z zakresu żywienia.

Jak dietetyk powinien prowadzić kanały w social mediach?

Aktywność na portalach społecznościowych może poprawić nasz wizerunek w oczach wyszukiwarek internetowych, jak również potencjalnych klientów. Social media mogą posłużyć nam do tego, aby krótko komentować poszczególne doniesienia z branży, prowokować dyskusję w komentarzach, gromadzić społeczność wokół naszych aktywności, czy też zwyczajnie promować nasze wpisy na blogu i świadczone przez nas usługi. Możliwości, jakie dają tego rodzaju portale, są bardzo szerokie, a jednocześnie jest na nich widoczna zacięta walka o uwagę użytkownika. Dlatego właśnie nasze teksty powinny być przydatne, chwytliwe i wciągające. Atrakcyjność treści jest jednym z kluczowych aspektów, które należy wziąć pod uwagę. Niewątpliwie jednak social media mogą pomóc nam w kreowaniu wizerunku, a także pozyskiwaniu odnośników zewnętrznych, co z kolei nieraz przekłada się na pozycjonowanie stron.

Czym są linki zewnętrzne i jak je zdobywać?

Osoby nieobeznane w branży pozycjonowania mogą nie wiedzieć, czym tak naprawdę są linki zewnętrzne i do czego służą. Zasadniczo chodzi o to, że jeżeli wartościowe strony internetowe umieszczają w swoich treściach odnośniki do naszej witryny, roboty indeksujące nieraz odczytują to jako swoiste polecenie i dzięki temu nasza pozycja w wynikach wyszukiwania może wzrosnąć. Jedną z metod pozyskiwania linków zewnętrznych są wspomniane już wcześniej social media, to jednak nie jedyna strategia. Warto przyjrzeć się bliżej artykułom sponsorowanym, które można wykupić na rozmaitych portalach. Poza tym ciekawym pomysłem może być nawiązanie współpracy z serwisami branżowymi i publikowanie na nich wpisów gościnnych, które – podobnie jak blog – pozwolą dietetykowi popisać się swoją wiedzą i profesjonalizmem, a przy okazji mogą dać mu szansę na dotarcie do nowych grup odbiorców, którzy mogli jeszcze nie odkryć jego strony.

Dietetyk ma szerokie możliwości pozycjonowania i pracy nad wizerunkiem, którą powinien wykorzystać w maksymalny dostępny sposób. Trzeba jednak przygotować się na ciężką pracę, gdyż pozostawanie aktywnym w social mediach, prowadzenie bloga i nawiązywanie współprac może być wyczerpujące. Jednocześnie należy pamiętać o cierpliwości w oczekiwaniu na efekty.

leave a comment

Create Account



Log In Your Account